Infogram

Het gebruik van infogram deed mij denken aan het maken van een powerpoint. Het is een pluspunt dat het voor iedereen beschikbaar en begrijpbaar is. Bij het maken van deze infogram heb ik vooral gebruik gemaakt van foto’s en titels. Het kan handig zijn bij het geven van een presentatie en het maken van grafieken. Ik persoonlijk zal eerder andere programma’s, zoals excel, gebruiken om grafieken op te stellen. Dit is het resultaat.

Curation

Ik heb dit geprobeerd via Scoop.it. Via deze tool heb ik echter niet veel informatie gevonden. Het artikel, dat ik heb gevonden omtrent stakeholders in Japan, was nuttig maar mijn vondst bleef beperkt tot dat ene artikel. Scoop.it is – denk ik- vooral bruikbaar om artikels e.d. op te zoeken met betrekking tot omvangrijke en algemene onderwerpen. Zo vond ik veel artikels over ‘stakeholders’ maar over ‘stakeholders japan’ was er amper iets te vinden.

Beeldbewerking

Ik heb met paint.net een afbeelding gemaakt omdat het programma veel gelijkenissen heeft met de ‘beginnerspaint’. In totaal heb ik vijf lagen gebruikt waardoor het aanpassen van de afbeelding zeer vlot verliep. Dit is het resultaat:

Image

Videobewerking

Tot nu toe heb ik bij het maken van videobewerking altijd Sony Vegas gebruikt. Het idee om   een paper in beeld te verwerken is denk ik een originele maar simpele manier. Het kan dienen als extra bijlage bij een paper of het kan gebruikt worden bij de presentatie van een paper. Het kan – naar mijn mening- niet gebruikt worden als alternatief voor een geschreven paper. Indien men alles in beeld zet, moet men selecteren op de woorden, die men in de video laat verschijnen. Het risico hierbij is dat belangrijke elementen (per ongeluk) worden weggelaten. Ik zie het dus eerder als een aanvulling bij de geschreven versie van de paper.

