Vandaag hebben we enkele tools bekeken waarmee we ons werk visueel kunnen voorstellen.
Ik heb samen met Bjorn alle links eens bekeken en met sommige programma’s even geëxperimenteerd.

Scoop it lijkt als een soort twitter om je ideeën en ook grafische dingen zoals foto’s en filmpjes met elkaar kan delen.  Erg veel zal ik er voor mijn bachelorpaper echter denk in niet aan hebben

Paper.li  en storify lijken me wel handig, het zou al je info van rss feeds en dergelijke samenbrengen op een plaats. kan inderdaad wel goed zijn om een overvloed aan informatie toch op een overzichtelijke manier voor te stellen.

Aangezien mijn onderzoek nogal veel cijfergegevens met zich mee zal brengen verwacht ik aan Infogram hieraan wel iets te hebben, dan kan ik het op een betere manier voorstellen dan alleen maar saaie tabellen

Met popcorn kan je zeker ook  leuke dingen doen het rijgt je beelden en teksten aaneen en maakt er een leuk filmpje van. Je kan muziek, beeld en tekst veranderen. Je moet wel met een basisopmaak beginnen, maar zodra je die layers verwijderd hebt, kan je zelf aan de slag. Op dit moment sta ik nog niet ver genoeg om effectief zo’n filmpje te maken, maar als je een presentatie of zo wil maken of je onderzoek met de wereld wil delen is het wel een goede tool denk ik.

Inkscape en Gimp lijken me nogal moeilijk om te gebruiken, ik denk ook niet dat ik er voor mijn paper erg veel aan zal hebben . meestal beperkt het bewerken van beelden zich voor mij tot het verlichten en verdonkeren van foto’s. Wellicht is het wel handig als je echt iets visueel wil doen, maar dat is voor mij op dit moment nog niet echt aan de orde.

Cynthia (en Bjorn) 

