Infographics is heel catchy en ik vond het heel leuk manier om verhaaltje van je papier te geven aan de lezers. Hoe meer informatie en hoe leuker uit ziet, trekt het  aandacht van lezers.

Gimp, Pixlr en Inkscape hebben gemeenschappelijke kenmerken als Photoshop. Maar ik vond persoonlijk Gimp is eenvoudiger om te gebruiken en ook aangenamer om beeld te bewerken. Ik denk om aantal foto’s samen te voegen ga ik zeker een van de middelen gebruiken.

Curation zoals scoop.it geeft heel veel overzicht weer van verschillende informatie van dezelfde onderwerpen (dezelfde trefwoorden). Dus vond ik persoonlijk heel handig zal zijn om dit te gebruiken voor alle bronnen te zetten dan komen allemaal mooi voor.

Bij videobewerking zoals Popcorn is heel interessant om niet enkel de beelden maar audio’s en teksten toe te voegen (beetje een powerpoint presentatie maar met geluid in zoals video fragment van Ted te gebruiken, enz). Ik vond het tof als ik kan voor mijn opdracht videobewerking te maken zoals evolutie van games, condoleance en wereldwijd verspreiding van de Nintendo bedrijven te tonen. Maar het gaat over bachelorpapier dus heb ik liever gebruik maken van infographics met pop art,  beelden en grafieken te gebruiken en belangrijk informatie bij te zetten. Maar het bereikt dat ik heb moeilijk met de grootte van de afbeelding te bepalen heb ik gewoon beslist om belangrijke afbeelding te gebruiken en te interpreteren als voorblad. Als resultaat krijg ik dit:

papar cover

