Voor “Lever of Empire” te zoeken heb ik gebruik gemaakt van Limo aangezien je hier enorm veel kan vinden. Ik vond meteen resultaten die betrekking hebben met de zoekopdracht, maar dit waren allemaal peer-reviews van het boek. Daarom ben ik even gaan zien op JSTOR waar ik wel het boek “Lever of Empire: The International Gold Standard and the Crisis of Liberalism in Prewar Japan” vond, echter was dit niet aangeschaft door de KUL. Een review vind je dan wel weer perfect via Limo. Je kan gewoon je resultaten beheren en in de linkerkolom ‘Reviews’ aanklikken. Zo vind je veel verschillende reviews van het boek.

Voor “Domestic politics and international relations in US-Japan trade policymaking the GATT Uruguay Round agriculture negotiations” heb ik simpelweg opnieuw Limo gebruikt om te zien wat dit geeft. Uiteraard kreeg ik weer reviews van het boek. Via JSTOR vond ik niet meteen een match met deze lange titel. Ik heb deze dus gewoon gegoogled en had een match via Google Books.

Aangezien ik Google Books nog open had staan had ik gewoon even de titel van het volgende boek 青木周蔵自伝 gekopieerd en ik kreeg meteen weer een perfecte match.

Om toch even CiNii (Books) te gebruiken had ik het hier ook opgezocht en had ik ook een match.

Voor het artikel 明治天皇百年祭記念 gebruikte ik ook CiNii (Articles) en vond ik weer een paar resultaten die overeen kwamen met de titel.

Over het algemeen vind ik Limo wel heel handig aangezien je hier meteen veel kan vinden. En als je iets niet kan vinden zijn er nog steeds veel andere databanken die je kan gebruiken. Niet alleen databanken kunnen je verder helpen, maar zoekmachines zoals Google zijn ook enorm handig bij het vinden van wat je zoekt.

Tot nu toe heb ik vaak Google gebruikt voor mijn zoekopdrachten en was ik meestal al content met de resultaten die ik krijg. Vooral omdat Google veel te bieden heeft. Je kan het speciaal voor boeken gebruiken via Google Books, of speciaal voor wetenschappelijke artikels via Google Scholar. Als ik dan toch iets niet vind, of niet meteen wat ik nodig heb is mijn tweede keuze JSTOR waar ik tot nu toe al veel interessante artikels gevonden heb voor mijn onderwerp.

