Voor mijn individuele oefening ga ik opzoek naar bronnen over ”De populariteit van Nintendo”. Ik zou graag opzoek gaan naar geschiedenis, marketing, enz. Bij zoekmachines heb ik google and wikipedia gekozen.

Google is wereldwijd bekende zoekmachines die geeft een mogelijke overzicht zoals bij Google scholar (waar je wetenschappelijke teksten zou krijgen) en Google Books (waar je kan online een pagina’s van de boeken kunnen inzien, maar het is mogelijk dat het is enkel beschikbaar tot dit zomer volgends het nieuws). Anderzijds ga ik ook wikipedia gebruiken als mijn andere zoekmachines.

Bij de databanken zal ik aantal websites uitgehaald uit Digitale Bibliotheek Letteren (http://bib.arts.kuleuven.be/bibliotheek/catalog.cfm) zoals BAS, JSTOR, Limo, Worldcat, Project Muse, EBSCO Host, enz.

Ten laatste is het mogelijk dat ik ga aantal bronnen zoeken in Japanse databanken zoals Google (Japanse zoekmachine), Nacsis Webcat, JACAR, GeNii en of CiNii.

